welcome

Followers

Friday 17 February 2012

my first day

kelmarin kan...hari first kami g hospital coz dah start praktikal kan...so,kami btolak dari kolej sekitar jam 1 lebih camtu la coz aku kerja shift petang for diz week...waktu mula2 nak naik bas tu kan,memang aku agak takut jugak la...yala,macam trauma rasanya lepas apa yang berlaku kat senior2 MA kami tue...tapi,xkan sebab takut naik bas,aku x g praktikal pulak kan...so,kena la tabahkan hati n tawakal.klw dah nasib,naik apa sekalipun,x kira motor,basikal,kereta,beca or jalan kaki,apa2 pun boleh jadi kan...semua tu dah ditentukan.right?

k,bila dah naik bas tue,semua org complain coz bas tu terrrramaaatttla berbau ROKOK...huh.! bawa penyakit betulll la.klw bas tu driver bas tu yg punya,x ksah la,ni bas tu hak milik kolej okyyy.dlm erti kata yg lain,under kerajaan...understand??? *sila baca perkataan understand ala2 thailand..haha.bagi sesiapa yg tau la... :p

habis cerita sal rokok,nak sambung pulak sal driver ni langgar lampu merah...what the ???? dah kw buat bas tu mcm kw yg punya,lepas tu kw buat jalan raya tu mcm hak milik kekal kw pulak ...hello... kw x ambil sebarang pengajaran eh ngan apa yg dah berlaku baru2 nie. ?? yala,aku tw la,kejadian baru2 ni bukan sebab langgar lampu merah,tapi,kena la d jadikan sebagai pengajaran jugak kan. klw nak kejar masa sebab lambat,yg kw amik kami lambat2 sapa suru??? memang la waktu kw langgar lampu merah tu,waktu tu,xda kereta langsung kan...tapi,ajal x berbau okyyy..xkan sebab kw langgar lampu merah,kami semua student yg kat dalam bas tu yg kena jadi mangsa perbuatan kw...huh! nasibla xda pa2 yg jadi..

k,lupakan sal cerita bas tue,aku marah2 n sakit hati macam mana sekalipun,xda maknanya...alih2,aku juga yg kena peptic ulcer...nauzubillah..palis2... *sambil ketuk meja ... :p
ward first aku kali ni kat gynaecology ward..2 minggu aku kat sana..alamatnya,jadi pakar sakit puan la aku ni x lama..hehe.. *perasan ..diz week,aku shift petang,next week shift pagi..mula2 sampai kat ward kelmarin macam biasala,lapor diri ngan sister then orientasi barula,bagi2 cubicle.diz week,aku jaga cubicle first n bilik chemo kat side room.geng aku reha,ain n tiqa.yg lain kat cubicle 2 n jaga administration n urus discharge patient.

first day memang borrriiinggg...hehe.boring2 sekalipun penat jugak la.penat bdiri..first day kat ward,mc belum dapat apa2 target.kira nak buat vulva swabbing tapi,sekal tengok chart,kebanyakkannya vulva swabbing kena buat waktu pagi.aku cuma ikut bagi medication n for the first time untuk tahun nie n sem nie,aku bagi injection kat orang.hohoho.bgegar tangan aku.dari start nak buka ampoule,amik syringe n needle,amik ubat sampai la nak inject patient...huhu.nasib la,patient tu x minta tukar orang,klw x,melepas la aku nak tambah target sem 2 yang belum habis tue...huhu.lama dah x inject orang.last inject,tahun lepas kat klinik.klw IM la.klw subcutaneous,jgn d tya...malarrrrr itu yg d buat.injection IM ni yg payah ckit nak d cari.

sem ni,tutor kitorang mdm jilet suru buat study case.mencari dah kelmarin,kes mana yg agak interesting...dalam fikiran tu dah ada,tapi,belum buat keputusan muktamad lagi..hari ni g ward,nak continue baca case note patient lagi.haha.xda keja kan...balik2 amik observation jak.so,pa lagi,bz kan diri kat kaunter nurse..

. . . . . . . . . .




p/s : walaupun saya x kenal sangat n x rapat ngan mereka,tapi,saya doakan agar mereka tabah menghadapi dugaan n sembuh dengan cepat.. :)

No comments:

Post a Comment

tx for reading
plz leave ur comment :)